Sunday, February 09, 2014

Tolong Hormat Raja Kami !!

Assalamualaikum..

Sedih tenguk apa yang jadi sekarang. Pasal bola nak kutuk, maki raja kami.  Macam-macam diorang kata yang tak baik pasal Tunku Mahkota Johor (TMJ)..bukan tu je.. dengan Sultan pon diorang cakap main hambur sedap mulut..

Kenapa orang Johor sangat menghormati TMJ?
Satu. Aku nak tanya, ada tak anak raja yang buat macam TMJ buat untuk negeri dia..apa dia buat?
~Anak raja mana yang hanya kerana pembangunan bola sepak sanggup menerima kritikan atau cacian dari penyokong tak matang seluruh negeri..tapi TMJ tetap sabar untuk menjadi pemimpin bola sepak Johor..
~Anak raja mana yang sanggup habiskan duit sendiri hanya kerana untuk melihat bola sepak Johor maju??

 

Setegas-tegas TMJ, baginda hormat orang tua


Hormat pada ibunda baginda

Pewaris Sultan mana yang sanggup duduk di kawasan ni semasa perlawanan bola berlangsung??




Baginda bukan anak raja yang duduk goyang kaki di istana


Sebab apa baginda Berjiwa Rakyat.. TMJ lahir dari keluarga yang...

Ayahanda TMJ (Sultan Johor).. senang dekati rakyat..malah di PASARAYA pon boleh jumpa dan bergambar dengan sultan.. dan di Johor benda ni biasa, sebab kita tahu Sultan kita memang sangat mendekati rakyat.

Ini pula nenda (atuk) TMJ.. almarhum ni sangat pemurah..setiap tahun buat open house.. bagi duit raya pada semua kanak-kanak yang datang...tak kiralah bangsa apapon.

  
Tidak hairan TMJ seorang yang tegas, sebab beliau merupakan seorang tentera dan keluarga yang mempunyai displin yang sangat kuat.  Jadi jika baginda membuat sesuatu mesti ada sebab!

Anak Raja


Tunku Mahkota Johor, we trust

0 nasihat diberikan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...