Monday, February 10, 2014

Perfume Body Shop dan solat :)

Assalamualaikum..

Korang mesti tau pasal barang-barang Body Shop bukan??bila sebut perfume ni mesti kebanyakkannya mesti berkaitan perempuan..memanglah kebanyakkan perempuan je yang pakai perfume jenama ni.. tapi jangan pelik kalau lelaki pon pakai jenama ni..contohnya aku...(tapi time masa nak solat je la).. sebab barang


Body Shop ni bau natural (bua-buahan) ! sangat tenang.

Jadi apa kaitan perfume dan solat??


Ok, sebenarnya harini nak berkongsi tips pasal bagaimana nak dapat solat yang khusuk dan berkualiti..try cubalah.. benda ni yang aku lakukan setiap kali nak solat .


1. Sebelum solat, aku pakailah perfume tak kisah lah bau apapon.. ( janji TAKDE alkohol atau TIDAK terlalu kerasa baunya).. biasanya pakai Body Shop atau OneDrop.. 

2.Semasa berdiri kat sejadah, bayangkan Baitullah (Kaabah) ada di hadapan.

3. Solat dengan tertib dan bayangkan Allah sedang 'observe' setiap kali kita sedang bersolat.

4. Semasa solat bayangkan kita jadi imam kepada isteri, anak, ibubapa atau mertua..
*dan kadang-kadang aku bayangkan yang aku sedang mengimami solat di Makkah (jadi kita akan solat dengan berhati-hati kerana takut solat tidak diterima)

5. Selepas solat doakan untuk Rasulullah dan orang yang tersayang (mcm aku doakan ibubapa dan orang2 aku sayang termasuk keluarganya sekali)


Selamat mencuba. Solat kita lambang peribadi kita :)


Sekadar perkongsian :)



2 nasihat diberikan:

Rapunzel Cikilolo said...

mcm best je bau kelapa...

thanks kongsi cara khusyuk solat tu

:)

Fizz Sahrudin said...

best..hehe
welcome :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...