Monday, February 10, 2014

Perfume Body Shop dan solat :)

Assalamualaikum..

Korang mesti tau pasal barang-barang Body Shop bukan??bila sebut perfume ni mesti kebanyakkannya mesti berkaitan perempuan..memanglah kebanyakkan perempuan je yang pakai perfume jenama ni.. tapi jangan pelik kalau lelaki pon pakai jenama ni..contohnya aku...(tapi time masa nak solat je la).. sebab barang


Body Shop ni bau natural (bua-buahan) ! sangat tenang.

Jadi apa kaitan perfume dan solat??


Ok, sebenarnya harini nak berkongsi tips pasal bagaimana nak dapat solat yang khusuk dan berkualiti..try cubalah.. benda ni yang aku lakukan setiap kali nak solat .


1. Sebelum solat, aku pakailah perfume tak kisah lah bau apapon.. ( janji TAKDE alkohol atau TIDAK terlalu kerasa baunya).. biasanya pakai Body Shop atau OneDrop.. 

2.Semasa berdiri kat sejadah, bayangkan Baitullah (Kaabah) ada di hadapan.

3. Solat dengan tertib dan bayangkan Allah sedang 'observe' setiap kali kita sedang bersolat.

4. Semasa solat bayangkan kita jadi imam kepada isteri, anak, ibubapa atau mertua..
*dan kadang-kadang aku bayangkan yang aku sedang mengimami solat di Makkah (jadi kita akan solat dengan berhati-hati kerana takut solat tidak diterima)

5. Selepas solat doakan untuk Rasulullah dan orang yang tersayang (mcm aku doakan ibubapa dan orang2 aku sayang termasuk keluarganya sekali)


Selamat mencuba. Solat kita lambang peribadi kita :)


Sekadar perkongsian :)



Sunday, February 09, 2014

Tolong Hormat Raja Kami !!

Assalamualaikum..

Sedih tenguk apa yang jadi sekarang. Pasal bola nak kutuk, maki raja kami.  Macam-macam diorang kata yang tak baik pasal Tunku Mahkota Johor (TMJ)..bukan tu je.. dengan Sultan pon diorang cakap main hambur sedap mulut..

Kenapa orang Johor sangat menghormati TMJ?
Satu. Aku nak tanya, ada tak anak raja yang buat macam TMJ buat untuk negeri dia..apa dia buat?
~Anak raja mana yang hanya kerana pembangunan bola sepak sanggup menerima kritikan atau cacian dari penyokong tak matang seluruh negeri..tapi TMJ tetap sabar untuk menjadi pemimpin bola sepak Johor..
~Anak raja mana yang sanggup habiskan duit sendiri hanya kerana untuk melihat bola sepak Johor maju??

 

Setegas-tegas TMJ, baginda hormat orang tua


Hormat pada ibunda baginda

Pewaris Sultan mana yang sanggup duduk di kawasan ni semasa perlawanan bola berlangsung??




Baginda bukan anak raja yang duduk goyang kaki di istana


Sebab apa baginda Berjiwa Rakyat.. TMJ lahir dari keluarga yang...

Ayahanda TMJ (Sultan Johor).. senang dekati rakyat..malah di PASARAYA pon boleh jumpa dan bergambar dengan sultan.. dan di Johor benda ni biasa, sebab kita tahu Sultan kita memang sangat mendekati rakyat.

Ini pula nenda (atuk) TMJ.. almarhum ni sangat pemurah..setiap tahun buat open house.. bagi duit raya pada semua kanak-kanak yang datang...tak kiralah bangsa apapon.

  
Tidak hairan TMJ seorang yang tegas, sebab beliau merupakan seorang tentera dan keluarga yang mempunyai displin yang sangat kuat.  Jadi jika baginda membuat sesuatu mesti ada sebab!

Anak Raja


Tunku Mahkota Johor, we trust
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...